Urban je godinama slovio kao ponajbolji hrvatski alter-rock izvođač i jedan od rijetkih muzičara koji su svojom solo karijerom nadišli matični bend.
Jedan od najuvjerljivijih autora i pjevača domaće rock scene sinoć je u Arsenalu priredio eksplozivnu koncertnu retrospektivu pjesama sa tri samostalna albuma i favorita iz doba Laufera te predstavio album “Kundera”.
Upravo su uzbudljivi koncerti puni energije i improvizacije ono što Urbana & 4 razlikuje od konkurencije.
Respektabilnim višesatnim koncertima Urban & 4 stvorili su sljedbeništvo publike koja iščekivanje novog koncerta redovito nagrađuje rasprodanim nastupima, kako je i bilo i sinoć u Arsenalu , kao uostalom i na drugim nastupima Urbanove četvorke.
“Kundera” je mini-album s maksimalno jasnim umjetničkim integritetom, vizijom i dramaturgijom. S glazbene strane logično se nastavlja na “Hello!” i po glazbenoj kvaliteti slijedi Urbanov visoki artistički prosjek. Najbolji dio albuma je zvuk koji je nijansiran, jasan i bogat, kao da je u to ‘ulupano’ mnogo više novaca nego što doista jest. Doduše, u PR bilješci se navodi da je zvuk žrtvovan radi emocije, no kako god bilo, dobro je napravljeno, pače na svjetskoj razini. Prateća četvorka svira za pet, a i Urban je mnogo kultiviraniji i balansiraniji nego u prošloj ekskurziji s Hauserom.
“Kundera” je propulzivno i narajcano ostvarenje, s naslovnom pjesmom kao prvim singlom koji je početna točka oko koje se plete priča. Hipnotički ritam, izražajan vokal i zvonjava raznih instrumenata izmjenjuju se u dinamičnoj kompoziciji koja je sjajna uvertira za 28-minutno putovanje, koje završava s “Dajem vuka” – koja će svojom sumračnom atmosferom podsjetiti na “No Quater” Led Zeppelina.
Sjajno je čuti Damira Urbana fokusiranog i inspiriranog širom slikom, koji se bez problema vokalno ‘prešaltava’ u različite instrumentalne teksture. Ugođaj je panoramski, što bi moglo sugerirati da Urban i društvo spremaju nešto još bolje. Samo da se s nadolazećim projektom ne poskliznu kao svojevremeno s “Merkurom”.
muzika.hr/Z.B.